Evropská unie rozhodla, že všechny nově homologované modely vozů musejí být od 1. listopadu 2012 vybaveny systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. Od 1. listopadu 2014 je tento systém předepsaný pro každý nový vůz třídy M1 (vozidla pro přepravu osob s maximálně 8 místy pro sezení kromě sedadla řidiče).
(Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 z 13. července 2009, článek 9, odstavec 2.)Systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách – proč?

Od 1. listopadu 2014 musejí být všechny nové vozy vybaveny touto technologií již z výroby
Důvodem nového nařízení je, že mnoho řidičů kontroluje tlak v pneumatikách svého
vozidla příliš zřídka nebo nikdy, což má významné důsledky:\
- Již o 0,2 bar nižší tlak vede ke zvýšení spotřeby paliva o 1 %; při 0,6 bar jsou to již 4 %.
- Nižší tlak způsobuje větší opotřebení pneumatik a jejich kratší životnost. Navíc může dojít k poškození vnitřku pneumatiky.
- Tlak vzduchu nižší o 1 bar na jednom předním kole prodlužuje brzdnou dráhu na mokré vozovce až o 10%.
- Tlak vzduchu nižší o 1 bar snižuje přenos bočních sil pneumatikou téměř na polovinu. To může vést ke zhoršení chování v zatáčkách, čímž se může vozidlo dostat do smyku a vyjet z vozovky.
Systémy pro kontrolu tlaku v pneumatikách kontrolují tlak vzduchu v pneumatice a varují před nebezpečnými změnami tlaku, pokud se skutečná hodnota odchyluje od předepsané hodnoty.Výhody systému pro kontrolu tlaku v pneumatikách:
- úspora paliva
- nižší opotřebení pneumatik
- bezpečnost jízdy
- větší jízdní komfort díky správnému tlaku v pneumatikách
Přímé a nepřímé systémy kontroly tlaku v pneumatikách

Profitujte z nového nařízení o systémech pro kontrolu tlaku v pneumatikách
Na trhu si v současné době konkurují dva systémy: nepřímé a přímé měřiče tlaku.U
přímo měřících systémů zaznamenává tlakový senzor, který je umístěný v gumě nebo ve ventilu, tlak vzduchu a teplotu pneumatiky. Údaje jsou přenášeny rádiově do řídicí jednotky ve vozidle a řidiči se v kabině zobrazí přesný tlak vzduchu v každé pneumatice. Napájení zajišťuje zabudovaná baterie.
Nepřímé systémy kontrolují otáčky jednotlivých kol a registrují změnu obvodu pneumatiky v důsledku úbytku vzduchu. Pokud ujde z pneumatiky vzduch, obvod pneumatiky se zmenší a pneumatika se musí v porovnání s ostatními otáčet rychleji. Zabudovaný systém ABS/ESP rozpozná rychlejší otáčení a informuje řidiče prostřednictvím kontrolky.
Na to, který z těchto systémů se prosadí, si musíme počkat. V USA, kde tato zákonná úprava existuje již delší dobu, se etablovaly přímé systémy. Odborná grémia předpokládají, že cca 70 % všech nových vozů bude mít v budoucnu na palubě přímý systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách.
Legislativa je však ohledně technologie neutrální, tzn. Neexistují žádné předpisy, zda je pro kontrolu tlaku v pneumatikách povinné použít přímý nebo nepřímý systém.
Bezpečnost má svou cenu…
Vícenáklady spojené se systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách:
1 sada senzorů pro druhou sadu |
2 sady servisní soupravy (vložka ventilu, těsnicí kroužek, převlečná matice a ventilová čepička) vč. spárovaní a montáže |
Spárování při výměně kol |
…ale vyplatí se!
Při ujetých 15 000 km za rok by spotřeba paliva nižší o 0,5 l znamenala úsporu již 2700 Kč (při 36 Kč za litr). K tomu je nutno připočíst menší opotřebení pneumatik a vyšší bezpečnost. Svěřte své auto do rukou našich kompetentních pracovníků
Premio – Váš profesionální partner pro řešení kontroly tlaku v pneumatikách
Komplexní technologie systému pro kontrolu tlaku v pneumatikách vyžaduje vysokou míru odborných znalostí, a proto je nezbytná odborná montáž pneumatik profesionálem. S námi máte na své straně kompetentního a spolehlivého partnera, který disponuje nejnovějším strojovým parkem a výborně vyškoleným personálem.
Vyhledat prodejnu Objednat